Acest drum are mai multe tunele şi viaducte decât oricare alt drum din România; în apropiere de cel mai înalt punct al ascensiunii, la Bâlea Lac drumul trece prin cel mai lung tunel din România (aproape 1.000 m).
Lacul glaciar Balea este un adevarat monument al naturii (format in circ glaciar), avand o lungime de 360 metri, latimea de 240 metri si o adancime de 11 metri. Situat la altitudinea de 2034 metri, lacul se afla intre Defileul Oltului si Poalele Muntilor Piatra Craiului. In timpul verii se poate ajunge cu masina iar iarna cu telecabina de la cabana “Balea Cascada”.
Transfagarasanul a fost contruit intre 1970 si 1974. Poate ca o sumara prezentare in cifre este dificil de urmarit, dar pentru cei care au rabdarea sa o citeasca, merita spus ca la realizarea celor 92 de kilometri de sosea s-au dislocat circa 3 milioane de tone de roca, s-au facut 830 de lucrari transversale si 290.000 de metri cubi de zidarie. Pentru realizarea tunelului Capra - Balea au fost escavati peste 41.000 metri cubi de roca. De asemenea, s-au folosit 20 tone de dinamita, 3.573 tone de ciment, 89 tone de otel beton, 24.000 ancore, 129 tone de plase sudate, 14.200 metri patrati de cofraje, 1.750 metri liniari de tuburi de beton, 4.100 metri liniari de teava, 50 tone de confectii metalice, 6.900 metri cubi de nisip, 6.000 metri cubi de pietris, 3.000 tone de cribluri si 740 de lampi de iluminat (www.romanianmonasteries.org/ro/romania/muntii-fagaras).
Superba seria.
RăspundețiȘtergereIar primele 4 mi-au atras in mod special atentia.
Prima te face sa iti doresti sa fii acolo.
Imi place foarte mult la cea cu casa cromatica, portocaliul spre galben si albastrul sunt o nebunie (parca as vorbi de o prajitura rafinata).
La a treia e foarte interesant "sharpele de asfalt", iar largimea peisajului te duce cu gandul la "drumul matasii".
La a patra atrage albastrul soselei si mai ales onduleul sau.
Felicitari