În luna mai 2008, CFR a acumulat o datorie de 233 milioane Euro către furnizorii de energie electrică ENEL, Electrica, E.ON şi CEZ.
În anul 2006 lungimea simplă a liniilor aflate în exploatare era de 10.789 kilometri, şi lungimea desfasurată a acestora era de 20.677 kilometri. Deasemenea în acelaşi an au fost transportati 94.441 pasageri iar în anul 2007 numarul călătorilor care au preferat CFR-ul s-a situat la aproximativ 86 de milioane pasageri. Mărfurile transportate de către operatorul CFR MARFă în anul 2007 a fost de 68.772 mii tone.
Limita de viteză pentru toate trenurile din România este de 160 km/h, deşi singura rută pe care trenurile pot circula cu o asemenea viteză este Bucureşti - Constanţa. De asemenea, pe ruta Bucureşti - Câmpina se poate circula cu 140 km/h. În prezent, se lucrează la finalizarea reabilitării liniei Bucureşti - Constanţa, iar din septembrie 2007 au inceput lucrările pe ruta Câmpina - Braşov (după lucrări viteza maximă va fi de 160 km/h pe acea secţiune). Viteza medie a trenurilor (incluzând opririle în staţii), conform rapoartelor CFR din 2004, este:
- 34,3 km/h pentru trenurile personale
- 67 km/h pentru trenurile accelerate
- 85 km/h pentru trenurile rapide
- 87 km/h pentru trenurile Inter-City
În momentul de faţă, cea mai lungă rută (ca durată) din România este Oradea - Mangalia (913 km), rută care se face în sezonul de vară în 19 ore cu un tren rapid. Cea mai lungă rută pentru un tren Inter-City este Oradea - Bucureşti, călătorie terminată în 11 ore. (text Wikipedia)
Un post foarte fain.
RăspundețiȘtergereFotografii faine.
imaginea cu sina e foarte reusita
RăspundețiȘtergereVă mulţumesc!
RăspundețiȘtergereSunt superbe fotografiile. Aia cu basca imi place mult. Super felicitari
RăspundețiȘtergere